ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

5 august 2011

Pacatul fetelor lui Lot


Lot a iesit din Toar si a ramas pe munte cu cele doua fete ale lui, caci s-a temut sa ramana in Toar.
A locuit intr-o pestera, cu cele doua fete ale lui. Cea mai mare a zis celei mai tinere: “Tatal nostru este batran; si nu mai este niciun barbat in tinutul acesta, ca sa intre la noi, dupa obiceiul tuturor tarilor. Vino, sa-l punem pe tatal nostru sa bea vin, si sa ne culcam cu el, ca sa ne pastram samanta prin tatal nostru”. Au facut dar pe tatal lor de a baut vin in noaptea aceea;  si cea mai mare s-a dus si s-a culcat cu tatal ei . El nu a bagat de seama nici cand s-a culcat ea, nici cand s-a sculat. A doua zi cea mai mare a zis celei mai tinere: iata eu m-am culcat in noaptea trecuta cu tatal meu; haidem sa-I dam sa bea vin si in noaptea aceasta si du-te si te culca si tu cu el, ca sa ne pastram samanta prin tatal nostru”.
Au dat tatalui lor de a baut vin si in noaptea aceea ; apoi cea mai tanara s-a dus si s-a culcat cu el. El n-a bagat de seama nici cand s-a culcat ea, nici cand s-a sculat. Cele doua fete ale lui Lot au ramas astfel insarcinate de tatal lor. Cea mai mare a nascut un fiu, caruia i-a pus numele Moab; el este tatal Moabitilor din ziua de azi. Cea mai tanara a nascut si ea un fiu, caruia i-a pus numele Ben- Ammi: el este tatal Amonitilor din ziua de azi.


- Avraam in Gherar -


Avraam a plecat de acolo in tara de miazazi s-a asezat intre Cades si Sur si a locuit ca strain in Gherar. Avraam zicea despre Sara nevasta-sa: “Este sora mea!” S-a temut sa spuna ca este nevasta-sa, ca sa nu-l omoare oamenii din cetate din pricina ei. Abimelec imparatul Gherarei, a trimis si a Luat pe Sara. Atunci Dumnezeu s-a aratat noaptea in vis lui Abimelec,si i-a zis: “Iata ai sa mori din pricina femeii, pe care ai luat-o, caci este nevasta unui barbat”. Abimelec, care nu se apropiase de ea, a raspuns: ”Doamne vei omora Tu oare chiar si un neam nevinovat? Nu mi-a spus el ca este soru-sa? Si n-a zis ea insasi ca el este frate-sau?  Eu am lucrat cu inima curata si cu maini nevinovate”. Dumnezeu i-a zis in vis: “Stiu si Eu ca ai lucrat cu inima curata: de aceea te-am si ferit sa pacatuiesti impotriva Mea. Iata de ce nu am ingaduit sa te atingi de ea. Acum da omului nevasta inapoi; caci el este prooroc, se va ruga pentru tine si vei trai. Dar daca n-o dai inapoi, sa stii ca vei muri negresit, tu si tot ce-i al tau”. Abimelec s-a sculat dis de dimineata, a chemat pe toti slujitorii sai, si le-a spus tot ce se intamplase.Si oamenii aceia au fost cuprinsi de o mare spaima. Abimelec a chemat si pe Avraam si i-a zis: “Ce ne-ai facut? Si cu ce am pacatuit eu impotriva ta, de ai facut sa vina peste mine si peste imparatia mea un pacat atat de mare? Ai facut fata de mine atatea lucruri care nu trebuiau nicidecum facute.”Si Abimelec a zis lui Avraam: “Ce ai vazut de ai facut lucrul acesta?“ Avraam a raspuns: “Imi ziceam ca fara indoiala, nu-i nici o frica de Dumnezeu in tara aceasta, si ca au sa ma omoare din pricina nevestei mele. Dealtfel este adevarat ca este sora mea, fiica tatalui meu; numai ca nu-i fiica mamei mele; si a ajuns sa-mi fie nevasta. Cand m-a scos Dumnezeu din casa tatalui meu, am zis Sarei: “Iata hatarul pe care ai sa mi-l faci: in toate locurile unde vom merge spune despre mine ca sunt fratele tau”. Abimelec a luat oi si boi, robi si roabe, si le-a dat lui Avraam; si i-a dat inapoi si pe Sara, nevasta-sa. Abimelec a zis: “Iata tara mea este inaintea ta; locuieste unde iti va placea”. Si Sarei i-a zis: “Iata dau fratelui tau o mie de arginti; aceasta sa-ti fie o dovada de cinste, fata de toti cei ce sunt cu tine, asa ca inaintea tuturor vei fi fara vina”. Avraam s-a rugat lui Dumnezeu, si Dumnezeu a insanatosit pe Abimelec, pe nevasta si roabele lui, asa ca au putut sa nasca. Fiindca Domnul incuiase pantecele tuturor femeilor din casa lui Abimelec, din pricina Sarei, nevasta lui Avraam.


Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu