ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

29 noiembrie 2012


 

Cele zece urgii

Domnul a zis lui Moise: “ Iata ca te fac Dumnezeu pentru Faraon;
si fratele tau Aaron va fi proorocul tau.
Tu vei spune tot ce-ti voi porunci Eu, iar fratele tau Aaron va vorbi lui Faraon, ca sa lase pe copiii lui Israel sa plece din tara lui.
Eu voi impietri inima lui Faraon, si imi voi inmulti semnele si minunile in tara Egiptului.
Totusi Faraon n’are sa v’asculte.
Apoi imi voi intinde mana asupra Egiptului si voi scoate din tara Egiptului ostile Mele, pe poporul Meu, pe copiii lui Israel, prin mari judecati.
Egiptenii vor cunoaste ca Eu sunt Domnul, cand imi voi intinde mana asupra Egiptului si cand voi scoate din mijlocul lor pe copiii lui Israel.”
Moise si Aaron au facut ce le poruncise Domnul: asa au facut.
Moise era in varsta de 80 de ani, iar Aaron de 83 de ani, cand au vorbit lui Faraon.

 

Moise si Aaron fac minuni

 

Domnul a zis lui Moise si lui Aaron: “ Daca va va vorbi Faraon si va va zice: “ Faceti o minune !” sa zici lui Aaron: “ Ia-ti toiagul, si arunca-l inaintea lui Faraon. Si Toiagul se v-a preface intr-un sarpe.”
Moise si Aaron s-au dus la Faraon si au facut cum poruncise Domnul.
Aaron si-a aruncat toiagul inaintea lui Faraon si inaintea slujitorilor lui; si toiagul s-a prefacut intr-un sarpe.
Dar Faraon a chemat pe niste intelepti si pe niste vrajitori si vrajitorii Egiptului au facut si ei la fel prin vrajitoriile lor.
Toti si-au aruncat ciomegele si s-au prefacut in serpi. Dar toiagul lui Aaron a inghitit toiegele lor.
Inima lui Faraon s-a impietrit si n’a ascultat de Moise si de Aaron dupa cum spusese Domnul.

 

Cea  dintai urgie: Prefacerea apei in sange

 

Domnul a zis lui Moise: “ Faraon are inima impietrita; nu vrea sa lase poporul sa plece.
Du-te la Faraon dis-de-dimineata, cand are sa iasa sa se duca la apa, si sa te infatisezi inaintea lui pe marginea raului. Sa-ti iei in mana toiagul care a fost prefacut in sarpe si sa zici lui Faraon:
“ YHWH( Iahwe),  Dumnezeul Evreilor, m-a trimis la tine sa-ti spun: “ Lasa pe poporul Meu sa plece, ca sa-Mi slujeasca in pustie. Dar iata ca pana acum n’ai ascultat.
Acum asa vorbeste Domnul: “ Iata cum vei cunoaste ca Eu sunt YHWH(Iahwe).
Am sa lovesc apele raului cu toiagul din mana mea; si ele se vor preface in sange.
Pestii din rau vor pieri, raul se va impute, asa ca le va fi greata Egiptenilor sa bea din apa raului.
Domnul a zis lui Moise: “ Spune lui Aaron: “ Ia-ti toiagul si intinde-ti mana peste apele Egiptenilor, peste raurile lor, peste paraiele lor, peste iazurile lor si peste baltile lor.
Ele se vor preface in sange; si va fi sange in toata  tara Egiptului, atat in vasele de lemn cat si in vasele de piatra.
Moise si Aaron au facut cum le poruncise Domnul. Aaron a ridicat toiagul si a lovit  apele raului, sub ochii lui Faraon si sub ochii slujitorilor lui; si toate apele raului s-au prefacut in sange.
Pestii din rau au pierit, raul s-a imputit, asa ca Egiptenii nu mai puteau sa bea apa raului si a fost sange in toata tara Egiptului. Dar vrajitorii Egiptului au facut si ei la fel prin vrajitoriile lor.

Inima lui Faraon s-a impietrit si n’ascultat de Moise si de Aaron dupa cum spusese Domnul.
Faraon s-a intors de la rau si s-a dus acasa; dar nu si-a pus la inima aceste lucruri.
Toti Egiptenii au sapat in imprejurimile raului ca sa gaseasca apa de baut; caci nu puteau sa bea din apa raului.
Au trecut sate zile, dupa ce a lovit Domnul raul.

 

Broastele

 

Domnul a zis lui Moise:  “ Du-te la Faraon si spune-i: “ Asa vorbeste Domnul: “ Lasa pe poporul Meu sa plece ca sa-Mi slujeasca.Daca nu vrei sa-l lasi sa plece, am sa aduc broastele pe toata intinderea tarii tale.
Raul va misuna de broaste; ele se vor sui si vor intra in casa ta, in odaia ta de dormit si in patul tau, in casa slujitorilor tai si in casele poporului tau, in cuptoarele si in postavile de framantat painea.
Ba inca broastele se vor sui si pe tine, pe poporul tau si pe toti slujitorii tai.”
Domnul a zis lui Moise: “ Spune lui Aaron: “ Intinde-ti mana cu toiagul peste rauri, peste paraie si peste iazuri si scoate broastele din ele peste tara Egiptului!”
Aaron si-a intins mana peste apele Egiptului; si au iesit broastele si-au acoperit tara Egiptului.






Dar si vrajitorii au facut la fel prin vrajitoriile lor: au scos si ei broaste peste toata tara Egiptului.
Faraon a chemat pe Moise si pe Aaron si a zis : “ Rugati-va Domnului sa departeze broastele de la mine si de la poporul meu; si am sa las pe popor sa plece sa aduca jertfe Domnului.”
Moise a zis lui Faraon: “ Hotaraste-mi, cand sa ma rog Domnului pentru tine,pentru slujitorii tai si pentru poporul tau, ca sa indeparteze broastele de la tine si din casele tale?
Nu vor mai ramanea decat in rau.”
El a raspuns: “ Maine” si Moise a zis: “Asa va fi ca sa stii ca nimeni nu este ca Domnul, Dumnezeul nostru.
Broastele se vor departa de la tine si din casele tale, de la slujitorii tai si de la poporul tau; nu vor mai ramanea decat in rau.”
Moise si Aaron au iesit de la Faraon. Si Moise a strigat catre Domnul cu privire la broastele cu care lovise pe Faraon.
Domnul a facut cum cerea Moise; si broastele au pierit in case, in curti si in ogoare.
Le-au strans gramezi si tara s-a imputit.
Faraon, vazand ca are ragaz sa rasufle in voie, si-a impietrit inima si n-a ascultat de Moise si de Aaron , dupa cum spusese Domnul.

 
Paduchii

 

Domnul a zis lui Moise: “Spune-i lui Aaron: “ Intinde-ti toiagul si loveste tarana pamantului;  si se va preface in paduchi sau (tantari) in toata tara Egiptului.”
Asa au facut. Aaron si-a intins mana cu toiagul si a lovit tarana pamantului; si s-a prefacut in paduchi pe toti oamenii si pe toate dobitoacele. Toata tarana pamantului s-a prefacut in paduchi in toata tara Egiptului.
Vrajitorii au cautat sa faca si ei paduchi prin vrajitoriile lor; Dar nu au putut. Paduchii erau pe oameni si pe dobitoace.
Si vrajitorii au zis lui Faraon: “ Aici este degetul lui Dumnezeu!”
Dar inima lui Faraon s-a impietrit si n’a ascultat de Moise si de Aaron, dupa cum spusese Domnul.

 

Musca caineasca

 

Domnul a zis lui Moise: “ Scoala-te dis-de-dimineata si du-te inaintea lui Faraon, cand are sa iasa sa se duca la apa. Sa-i spui: “ Asa vorbeste Domnul: “ Lasa pe poporul Meu sa plece ca sa-mi slujesca.
Daca nu vei lasa pe poporul Meu sa plece, am sa trimit muste cainesti impotriva ta, impotriva slujitorilor tai, impotriva poporului tau si impotriva caselor tale; casele Egiptenilor vor fi pline de muste si pamantul va fi acoperit de ele.
Dar in ziua aceea voi deosebi tinutul Gosen, unde locuieste poporul Meu si acolo nu vor fi muste, pentru ca sa cunosti ca Eu Yahwe Domnul Dumnezeul Evreilor sunt in mijlocul tinutului acestuia.
Voi face o deosebire intre poporul Meu si poporul tau. Semnul acesta va fi maine.”
Domnul a facut asa. A venit un roi de muste cainesti in casa lui Faraon si a slujitorilor lui si toata tara Egiptului a fost pustiita de muste cainesti.
Faraon a chemat pe Moise si pe Aaron si le-a zis: “ Duceti-va de aduceti jertfe Dumnezeului vostru aici in tara.”
Moise a raspuns: “ Nu este de loc potrivit sa facem asa; caci am aduce Domnului Dumnezeului nostru , jertfe care sunt o uraciune pentru Egipteni. Si daca am aduce sub ochii lor, jertfe care sunt o uraciune pentru Egipteni, nu ne vor ucide ei oare cu pietre?
Vom face mai bine un drum de trei zile in pustie si acolo vom aduce jertfe Domnului, Dumnezeului nostru, dupa cum ne va spune.”
Faraon a zis: “ Va voi lasa sa plecati, ca sa aduceti jertfe Domnului, Dumnezeului vostru, in pustie; numai sa nu va departati prea mult, daca plecati. Rugati-va pentru mine.”
Moise a raspuns: “ Am sa ies de la tine, si am sa ma rog Domnului. Maine, mustele se vor departa de la Faraon, de la slujitorii lui si de la poporul lui. Dar sa nu ne mai insele Faraon, ne vrand sa lase pe popor sa plece, ca sa aduca jertfe Domnului.”
Moise a iesit de la Faraon si s-a rugat Domnului.
Domnul a facut cum cerea Moise; si mustele s-au departat de la Faraon, de la slujitorii lui si de la poporul lui. N’a mai ramas una.
Dar Faraon si de data aceasta, si-a impietrit inima si n’a lasat pe popor sa plece.

 

Ciuma vitelor

 

Domnul a zis lui Moise: “ Du-te la Faraon si spune-i: “ Asa vorbeste Domnul, Dumnezeul Evreilor: “Lasa pe poporul meu sa plece, ca sa-Mi slujeasca.
Daca nu vrei sa-l lasi sa plece si daca-l mai opresti,
Iata , mana Domnului va fi peste turmele tale de pe camp; peste cai, peste magari, peste camile, peste boi si peste oi; si anume va fi o ciuma foarte mare.
Dar Domnul va face deosebire intre turmele lui Israel si turmele Egiptenilor, asa ca nu va pieri nimic din tot ce este al copiilor lui Israel.”
Domnul a hotarat vremea si a zis: “ Maine va face lucrul acesta in tara.”
Si Domnul a facut asa chiar de a doua zi. Toate turmele Egiptenilor au pierit, dar n’a pierit nici o vita din turmele copiilor lui Israel.
Faraon a trimis sa vada ce se intamplase: si iata ca nici o vita din turmele lui Israel nu pierise.
Dar inima lui Faraon s-a impietrit si n’a lasat pe popor sa plece.

 

Varsatul negru

 

Domnul a zis lui Moise si lui Aaron: “ Umpleti-va mainile cu cenusa din cuptor si Moise sa o arunce spre cer, sub ochii lui Faraon.
Ea se va preface intr-o tarana, care va acoperi toata tara Egiptului; si va da nastere, in toata tara Egiptului, pe oameni si pe dobitoace, la niste bube, pricinuite de niste basici fierbinti.”
Ei au luat cenusa din cuptor si s-au infatisat inaintea lui Faraon; Moise a aruncat-o spre cer si ea a dat nastere, pe oameni si pe dobitoace, la niste bube pricinuite de niste basici fierbinti.”
Vrajitorii nu s-au putut arata inaintea lui Moise, din pricina bubelor; caci bubele erau pe vrajitori, ca si pe toti Egiptenii.
Domnul a impietrit inima lui Faraon si Faraon n’a ascultat de Moise si de Aaron, dupa cum spusese Domnul lui Moise.

 

Piatra si focul

 
Domnul a zis lui Moise: “ Scoala-te dis de dimineata, du-te inaintea lui Faraon si spune-i: 
" Asa vorbeste Domnul, Dumnezeul Evreilor,Yahwe: “ Lasa pe poporul Meu sa plece, ca sa-Mi slujeasca.
Fiindca, de data aceasta, am sa trimit toate urgiile Mele impotriva inimii tale, impotriva slujitorilor tai si impotriva poporului tau, ca sa stii ca nimeni nu este ca mine pe tot pamantul.
Daca mi-as fi intins mana si te-as fi lovit cu ciuma, pe tine si pe poporul tau, ai fi pierit de pe pamant. Dar te-am lasat sa ramai in picioare, ca sa vezi puterea Mea si Numele Meu sa fie vestit in tot pamantul.
Daca te mai ridici impotriva poporului Meu si daca nu-l lasi sa plece, iata , maine, la ceasul acesta, voi face sa bata o piatra asa de mare, cum n’a mai fost in Egipt, din ziua intemeierii lui si pana azi.
Pune-ti dar la adapost turmele si tot ce ai pe camp. Piatra are sa bata pe toti oamenii si toate vitele de pe camp, care nu vor fi intrat in case; si vor pieri.”
Aceia dintre slujitorii lui Faraon care s-au temut de Cuvantul Domnului si-au adunat in case robii si turmele.
Dar cei ce nu si-au pus la inima Cuvantul Domnului, si-au lasat robii si turmele pe camp.
Domnul a zis lui Moise: “ intinde-ti mana spre cer; si are sa bata piatra in toata tara Egiptului
Pe oameni ,pe vite si pe toata iarba de pe camp in Tara Egiptului!”
Moise si-a intins toiagul spre cer; si Domnul a trimis tunete si piatra, de cadea foc pe pamant.
Domnul a facut sa bata piatra peste toata tara Egiptului.
A batut piatra si focul se amesteca cu piatra; piatra era asa de mare incat nu mai batuse piatra ca aceea in toata tara Egiptului de cand este el locuit de oameni.
Piatra a nimicit in toata tara Egiptului, tot ce era pe camp, de la oameni pana la dobitoace; piatra a nimicit si toata iarba de pe camp si a frant toti copacii de pe camp.
Numai in tinutul Gosen, unde erau copii lui Israel, n’a batut piatra.

Faraon a trimis sa cheme pe Moise si pe Aaron si le-a zis: “ De data aceasta am pacatuit; Domnul are dreptate, iar eu si poporul meu suntem vinovati.
Rugati-va Domnului ca sa numai fie tunete si piatra; si va voi lasa sa plecati si nu veti mai fi opriti.”
Moise i-a zis: “ Cand voi iesi din cetate, voi ridica mainile spre Domnul, tunetele vor inceta si nu v-a mai bate piatra, ca sa stii ca al Domnului este pamantul!
Dar stiu ca tu si slujitorii tai tot nu va veti teme de Domnul Dumnezeu.”
Inul si orzul se prapadisera, pentru ca orzul tocmai daduse in spic, iar inul era in floare;
Graul si ovazul nu se stricasera, pentru ca erau tarzii.
Moise a plecat de la Faraon si a iesit afara din cetate; si-a ridicat mainile spre Domnul, tunetele si piatra au incetat si n’a mai cazut ploaia pe pamant.
Faraon, vazand ca ploaia, piatra si tunetele incetasera, n’a contenit sa pacatuiasca si si-a impietrit inima, el si slujitorii lui.
Lui Faraon i s-a impietrit inima si n-a lasat pe copiii lui Israel sa plece, dupa cum spusese Domnul prin Moise.
Domnul a zis lui Moise…….

 
 


Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu