ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

17 noiembrie 2012


Moise in Egipt
Moise a plecat; si cand s-a intors la socrul sau Ietro, i-a zis: “ lasa-ma te rog sa plec si sa ma intorc la fratii mei, care sunt in Egipt, ca sa vad daca mai traiesc.” Ietro a zis lui Moise: “ Du-te in pace!”
Domnul a zis lui Moise, in Madian:” Du-te intoarce-te in Egipt: caci toti cei ce cautau sa-ti i-a viata au murit.”
Moise si-a luat nevasta si copiii, i-a pus calari pe magari si s-a intors in tara Egiptului. Si-a luat in mana toiagul lui Dumnezeu.
Domnul a zis lui Moise; “ Plecand ca sa te intorci in Egipt, vezi toate minunile pe care ti le pun in mana, sa le faci inaintea lui Faraon. Eu ii voi impietri inima si nu v-a lasa poporul sa plece.
Tu vei zice lui Faraon:” Asa vorbeste Domnul: “ Israel este fiul Meu, intaiul Meu nascut.
Iti spun: “ Lasa  pe fiul Meu sa plece, ca sa-mi slujeasca; daca nu vrei sa-l lasi sa plece, voi ucide pe fiul tau , pe intaiul tau nascut.
In timpul calatoriei, intr-un loc unde a ramas Moise peste noapte, l-a intalnit Domnul si a vrut sa-l omoare.
Sefora a luat o piatra ascutita, a taiat preputul fiului sau si l-a aruncat la picioarele lui Moise, zicand: “ Tu esti un sot de sange pentru mine.”
Si domnul l-a lasat. Atunci a zis ea: “ Sot de sange din pricina taieturii imprejur.
Intalnirea lui Moise cu Aaron
Domnul a zis lui Aaron: “ Du-te inaintea lui Moise in pustie.” Aaron a plecat; a intalnit pe Moise la muntele lui Dumnezeu si l-a sarutat.
Moise a facut cunoscut lui Aaron toate cuvintele, lui YHWH care-l trimisese si toate semnele pe care-I poruncise sa le faca.
Moise si Aaron si-au vazut de drum si au adunat pe toti batranii copiilor lui Israel.
Aaron a istorisit toate cuvintele pe care le spusese Domnul lui Moise; si Moise a facut semnele inaintea poporului.
Poporul a crezut. Astfel au aflat ca cercetase pe copii lui Israel, ca le vazuse suferinta; si s-au plecat si s-au aruncat cu fata la pamant.
 
Moise si Aaron inaintea lui Faraon
Moise si Aaron s-au dus apoi la Faraon si i-au zis: “ Asa vorbeste Domnul, Dumnezeul lui Israel:                 
“ Lasa pe poporul meu sa plece, ca sa praznuiasca in pustie un praznic in cinstea Mea.”
Faraon a raspuns: “ Cine este Domnul, ca sa ascult de glasul lui si sa las pe Israel sa plece?”
Eu nu cunosc pe Domnul si nu voi lasa pe Israel sa plece.”
Ei au zis: “ Ni S-a aratat Dumnezeul Evreilor. Da-ne voie sa facem un drum de trei zile in pustie, ca sa aducem jertfe Domnului, pentru ca sa nu ne bata cu ciuma sau cu scabie.”
Si imparatul Egiptului le-a zis: “ Moise si Aaron pentru ce abateti poporul de la lucrul lui? Plecati la lucrarile voastre.
Marirea muncilor
Faraon a zis: “Iata ca poporul acesta s-a inmultit acum in tara si voi mai voiti sa-l faceti sa-si inceteze lucrarile?”
Si chiar in ziua aceea, Faraon a dat urmatoarea porunca ispravnicerilor norodului si logofetilor:
Sa nu mai dati poporului paie ca mai inainte pentru facerea caramizilor; ci sa se duca singuri si stranga paie.
Totusi sa le cereti acelasi numar de caramizi, pe care le faceau mai inainte; sa nu le scadeti, caci sunt niste lenesi; de aceea striga mereu: Haidem sa aducem jertfe Dumnezeului nostru.”
Sa se dea mult de lucru oamenilor acestora, ca sa aiba de lucru si sa nu mai umble dupa naluci.”
Ispravniceii poporului si logofetii au venit si au spus poporului: “ Asa vorbeste Faraon: “Nu va mai dau paie; duceti-va singuri de va luati paie de unde veti gasi; dar nu vi se scade nimic din lucrul vostru.”
Poporul s-a raspandit in toata tara Egiptului, ca sa stranga miriste in loc de paie.
Ispravniceii ii sileau zicand: “ Ispraviti-va lucrul, zi de zi , ca si aunci cand erau paie!”
Au batut chiar pe logofetii copiilor lui Israel, pusi peste ei de ispravniceii lui Faraon.
“Pentru ce” li se zicea, “ n-ati ispravit ieri si azi ” ca mai inainte, numarul de caramizi, care va fusese hotarat?
Logofetii copiilor lui Israel s-au dus sa se planga la Faraon si i-au zis: “ Pentru ce te porti asa cu robii tai?
Robilor tai nu li se mai dau paie ca mai inainte si totusi ni se spune: “ Faceti caramizi! “  Ba inca, robii tai sunt si batuti, ca si cand poporul tau, ar fi vinovat.”
Faraon a raspuns: “ Sunteti niste lenesi si niste trantori! De aceea ziceti: ‘ Haidem sa aducem jertfe Domnului!”
Acum duceti-va indata de lucrati; nu vi se vor da paie si veti face acelasi numar de caramizi.
 
Cartirea Israelitilor
 
Logofetii copiilor lui Israel au vazut in ce stare nenorocita erau, cand li se zicea: “ Nu vi se scade nimic din numarul de caramizi; ci in fiecare zi sa faceti lucrul cuvenit unei zile.”
Cand au iesit de la Faraon, au intalnit pe Moise si pe Aaron care ii astepta.
Si le-au zis: “ Sa va vada Domnul si sa va judece! Voi ne-ati facut urati lui Faraon si slujitorilor lui; ba inca le-ati dat sabia in mana ca sa ne omoare. “
Moise s-a intors la Domnul si a zis: “ Doamne, pentru ce ai facut un astfel de rau poporului acestuia? Pentru ce mai trimis?
De cand m-am dus la Faraon ca sa-I vorbesc in numele Tau, el face si mai rau poporului acestuia; si n’ai izbavit pe poporul Tau.”
Izbavirea fagaduita
Domnul a zis lui Moise: “ Vei vedea acum ce voi face lui Faraon: o mana puternica il va sili sa-I lase sa plece; da, o mana puternica il va sili sa-I izgoneasca din tara lui.”
Dumnezeu a mai vorbit lui Moise si i-a zis: “ Eu sunt Domnul.
Eu m-am aratat lui Avraam, lui Isaac si lui Iacov, ca Dumnezeul cel  Atotputernic; dar nu am fost cunoscut de el sub Numele Meu, ca Domnul.”
De asemenea Mi-am incheiat legamantul Meu, cu ei, ca sa le dau tara Canaan, tara calatoriilor sfinte, in care au locuit ca straini.
Acum insa am auzit gemetele copiilor lui Israel, pe care-I tin Egiptenii in robie si Mi-am adus aminte de legamantul Meu.
De aceea spune copiilor lui Israel: “ Eu sunt YHWH: Eu va voi izbavi din robia lor si va voi scapa cu brat intins si cu mari judecati.
Va voi lua ca popor al Meu; Eu voi fi Dumnezeul vostru si veti cunoaste ca Eu, YHWH Dumnezeul vostru, va izbavesc de muncile cu care va apasa Egiptenii.
Eu va voi duce in tara, pe care am jurat ca o voi da lui Avraam, lui Isaac si lui Iacov; Eu va voi da-o in stapanire; Eu, Domnul.”
Astfel a vorbit Moise copiilor lui Israel. Dar deznadejdea si robia aspra in care se aflau i-au impiedicat sa asculte pe Moise.
Domnul a vorbit lui Moise si a zis: “ Du-te de vorbeste lui Faraon, imparatul Egiptului, sa lase pe copiii lui Israel sa iasa afara din tara lui.”
Moise a raspuns in fata Domnului: “ Iata ca nici copii lui Israel, nu m-au ascultat:  cum are sa ma asculte Faraon pe mine, care nu am o vorbire usoara?”
Domnul a vorbit lui Moise si lui Aron si le-a dat porunci cu privire la copiii  lui Israel si cu privire la Faraon, imparatul Egiptului, ca sa scoata din tara Egiptului pe copiii lui Israel.
 
Spita neamului lui Moise si Aaron
Iata capeteniile familiilor lor :
Fiii lui Ruben, intaiul nascut al lui Israel : Enoh, Palu, Hetron si Carmi. Acestea sunt familiile lui Ruben.
Fiii lui Simeon : Iemuel, Iamin, Ohad, Iachin si Tohar; si Saul, fiu nascut dintr-o femeie Cananita. Acestea sunt familiile lui Simeon.
Iata numele fiilor lui Levi, dupa spita neamului lor : Gherson, Chehad si Merari. Anii vietii lui Levi au fost o suta treizeci si sapte de ani.
Fiii lui Gherson : Libni si Simei si famiile lor.
Fiii lui Chehat : Amram, Itehar, Hebron si Uziel. Anii vietii lui Chehat au fost o suta treizeci si trei ani.
Fiii lui Merari : Mahli si Musi. Acestea sunt familiile lui Levi, dupa spita neamului lor.
Amram a luat de nevasta pe matusa-sa Iochebed; si ea i-a nascut pe Aaron si pe Moise. Anii vietii lui Amram au fost o suta trezei si sapte ani.
Fiii lui Itehar : Core, Nefeg si Zicri.
Fiii lui Uziel : Misael, Eltafan si Sitri.
Aaron a luat de nevasta pe Eliseba, fata lui Aminadab, sora lui Nahson; si ea l-a nascut pe Nadab, Abihu, Eleazar si Itamar.
Fiii lui Core : Asir, Elcana si Abiasaf. Aceastea sunt familiile Coritilor.
Eleazar, fiul lui Aaron, a luat de nevasta pe una din fetele lui Putiel, si ea l-a nascut pe Fineas.
Acestea sunt capeteniile famiiilor Levitilor cu familiile lor.
Acestia sunt Aaron acela si Moise acela, carora le-a zis Domnul : “Scoateti din tara Egiptului pe copiii lui Israel dupa ostirile lor ”
Ei sunt aceia care au vorbit lui Faraon, imparatul Egiptului, ca sa scoata din Egipt pe copiii lui Israel. Acestia sunt Moise acela si Aaron acela.
Cand Domnul a vorbit lui Moise in tara Egiptului, Domnul a zis lui Moise  : “Eu sunt YHWH.
Spune lui Faraon, imparatul Egiptului, tot ce-ti spun”
Si Moise a raspuns inaintea Domnului : “Iata ca eu nu vorbesc usor : cum are sa ma asculte Faraon?”
 
 
 
Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu