ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

4 februarie 2012


Binecuvantarea lui Esau



Isaac imbatranise si ochii ii slabisera, asa ca nu mai vedea. Atunci a chemat pe Esau, fiul lui cel mai mare si i-a zis: “ Fiule!” “ Iata-ma”, i-a raspuns el.
Isaac a zis: “ Iaca am imbatranit si nu stiu ziua mortii mele. Acum dar te rog, ia-ti armele, tolba si arcul, du-te la camp si adu-mi vanat.
Fa-mi o mancare, cum imi place mie si adu-mi s-o mananc, ca sa te binecuvanteze sufletul meu inainte de a muri.“
Rebeca a ascultat ce spunea Isaac fiului sau Esau. Si Esau s-a dus la camp, ca sa prinda vanatul si  sa-l aduca.
Apoi Rebeca a zis fiului sau Iacov: “ Iata, am auzit pe tatal tau vorbind astfel fratelui tau Esau:
Adu-mi vanat si fa-mi o mancare ca sa mananc; si te voi binecuvanta inaintea Domnului, inainte de moartea mea.“
Acum fiule, asculta sfatul meu, si fa ce iti poruncesc. Du-te de ia-mi din turma doi iezi buni, ca sa fac din ei tatalui tau o mancare gustoasa cum ii place;  tu ai sa o duci tatalui tau s-o manance, ca sa te binecuvanteze inainte de moartea lui.”
Iacov a raspuns mamei sale:
“ Iata, fratele meu Esau este paros,iar eu n’am par de loc.
Poate ca tatal meu ma va pipai si voi trece drept mincinos inaintea lui si in loc de binecuvantare, voi face sa vina peste mine blestemul“.
Mama-sa i-a zis: „ Blestemul acesta, fiule sa cada peste mine! Asculta numai sfatul meu si du-te de adu-mi-i.
Iacov s-a dus de i-a luat si i-a adus mamei sale, care a facut o mancare, cum ii placea tatalui sau.
In urma  Rebeca a luat hainele cele bune ale lui Esau,fiul ei cel mai mare  care se gaseau acasa si le-a pus pe Iacov, fiul ei cel mai tanar.
I-a acoperit cu pielea iezilor mainile si gatul, care era fara par.
Si a dat in mana fiului sau Iacov mancarea gustoasa si painea, pe care le pregatise.
El a venit la tatal sau si a zis: “Tata!” “Iata-ma”,  a zis Isaac.” Cine esti tu, fiule?“
Iacov a raspuns tatalui sau: „Eu sunt Esau, fiul tau cel mai mare; am facut ce mi-ai spus. Scoala-te, rogu-te, sezi de mananca din vanatul meu, pentru ca sa ma binecuvanteze sufletul tau!“
Isaac a zis fiului sau: „ Cum, l-ai si gasit, fiule? Si Iacov a raspuns: “ Domnul Dumnezeul tau, mi l-a scos inainte.”
Isaac a zis lui Iacov: “ Apropiete dar, sa te pipai, fiule, ca sa stiu daca esti cu adevarat fiul meu Esau,sau nu.”
Iacov s-a apropiat de tatal sau Isaac, care l-a pipait si a zis: “ Glasul este glasul lui Iacov, dar mainile sunt mainile lui Esau.”
Nu l-a cunoscut, pentru ca mainile erau paroase, ca mainile fratelui sau Esau; si l-a binecuvantat.
Isaac a zis: “ Tu esti deci fiul meu Esau? Si Iacov a raspuns: “ Eu sunt “
Isaac a zis: “ Adu-mi sa mananc din vanatul fiului meu, ca sufletul meu sa te binecuvanteze.” Iacov i-a  adus si el a mancat; i-a adus si vin si a baut.
Atunci tatal sau Isaac i-a zis: „ Apropie-te dar si saruta-ma, fiule.”
Iacov s-a apropiat si l-a sarutat.
Isaac, a simtit mirosul hainelor lui; apoi la binecuvantat si a zis:
“ Iata , mirosul fiului meu este ca mirosul unui camp, pe care la binecuvantat Domnul.
Sa-ti dea Dumnezeu roua din cer si grasimea pamantului,
Grau si vin din belsug !
Sa-ti fie supuse noroade, si neamuri sa se inchine inaintea ta!
Sa fii stapanul fratilor tai
Si fii mamei tale sa se inchine inaintea ta!
Blestemat sa fie orcine te va blestema,
Si binecuvantat sa fie oricine te va binecuvanta.”
Isaac sfarsise de binecuvantat pe Iacov si abea plecase Iacov de la tatal sau Isaac, cand fratele sau Esau s-a intors de la vanatoare.
A facut si el o mancare gustoasa pe care a dus-o tatalui sau. Si a zis tatalui sau: “ Tata scoala-te si mananca din vanatul fiului tau, pentru ca sa ma binecuvanteze sufletul tau!”
Tatal sau Isaac i-a zis: “ Cine esti tu?   Si el a raspuns: “ Eu sunt fiul tau cel mai mare, Esau
Isaac s-a inspaimantat foarte tare, si a zis: “ Cine este atunci cel ce a prins vanat si mi l-a adus?
Eu am mancat din toate, inainte de a veni tu si l-am binecuvantat. De aceea va ramanea
binecuvantat.
Cand a auzit Esau cuvintele tatalui sau, a scos mari tipete pline de amaraciune si a zis tatalui sau:
“ Binecuvanteaza-ma si pe mine tata!”
Isaac a zis:” Fratele tau a venit cu viclesug si ti-a luat binecuvantarea.”
Esau a zis: “ Da nu degeaba i-au pus numele Iacov; caci m-a inselat de doua ori. Mi-a luat dreptul de intai nascut si iata acum ca a venit de mi-a luat binecuvantarea!”  Si a zis: “ N’ai pastrat nici o binecuvantare pentru mine?”
“ Iata, l-am facut stapan peste tine si i-am dat ca slujitori pe toti fratii lui, l-am inzestrat cu grau si vin din belsug; ce mai pot face oare pentru tine, fiule?”
Esau a zis tatalui sau:” N’ai decat aceasta singura binecuvantare, tata? ” Binecuvanteaza-ma si pe mine tata!”  Si Esau a ridicat glasul si a plans”.
Tatal sau Isaac a raspuns si i-a zis:  “ Iata!  Locuinta  ta va fi lipsita  ( sau departe) de grasimea pamantului  si de roua cerului, de sus.
Vei trai din sabia ta,
Si vei sluji fratelui tau;
Dar cand te vei rascula,
Vei scutura jugul lui de pe gatul tau!”
 
Esau uraste pe Iacov

 Esau a prins ura pe Iacov, din pricina binecuvantarii, cu care-l binecuvantase tatal   sau.
Si Esau zicea in inima sa:” Zilele de bocet pentru tatal meu sunt aproape si apoi am sa-l ucid pe fratele meu Iacov.”
Si au spus Rebecii cuvintele lui Esau, fiul ei cel mai mare. Ea a trimis atunci de a chemat pe Iacov,
Fiul ei cel mai tanar si i-a zis: “ Iata fratele tau Esau vrea sa se razbune pe tine omorandu-te.
Acum, fiule, asculta sfatul meu: “ scoala-te, fugi la fratele meu Laban in Haran; si ramai la el catava vreme pana se va potoli mania fratelui tau.
Pana va trece de la tine urgia fratelui tau si va uita ce i-ai facut. Atunci voi trimite sa te cheme. Pentru ce sa fiu lipsita de voi amandoi intr-o zi?”
Rebeca a zis lui Isaac: “M-am scarbit de viata, din pricina fetelor lui Het. Daca Iacov va lua o asemenea nevasta, dintre fetele lui Het, dintre fetele tarii acesteia, la ce-mi mai este buna viata?.”


Fuga lui Iacov in Mesopotamia


Isaac a chemat pe Iacov, l-a binecuvantat si i-a dat porunca aceasta: “Sa nu-ti ei nevasta dintre fetele lui Canaan .
“Scoala-te, du-te la Padan-Aram in casa lui Betuel, tatal mamei tale,si ia-ti de acolo o nevasta dintre fetele lui Laban, fratele mamei tale.
Dumnezeul cel atotputernic (evreieste – El-Sadai ) sa te binecuvanteze, sa te faca sa cresti si sa te inmultesti, ca sa ajungi o ceata de noroade!
Sa-ti dea binecuvantarea lui Avraam, tie si semintei tale cu tine, ca sa stapanesti tara in care locuiesti ca strain, si pe care a dat-o lui Avraam.”
Si Isaac a trimis pe Iacov, care s-a dus la Padan-Aram, la Laban, fiul lui Betuel, Arameul, fratele Rebecii, mama lui Iacov si a lui Esau.


Esau mai ia o nevasta


Esau a vazut ca Isaac binecuvantase pe Iacov, si-l trimisese la Padan-Aram, ca sa-si ia nevasta de acolo si ca binecuvantandu-l, ii daduse porunca aceasta: “ Sa nu-ti ei nevasta dintre fetele lui Canaan.”
A vazut ca Iacov  ascultase de tatal sau si de mama sa si plecase la Padan-Aram.
Esau a inteles astfel ca fetele lui Canaan nu-i placeau tatalui sau Isaac.
Si Esau s-a dus la Ismael. El a mai luat de nevasta, pe langa nevestele pe care le avea, pe Mahalat, fata lui Ismael, fiul lui Avraam si sora lui Nebaiot.


Scara cerului


Iacov a plecat din Beer-Seba, si si-a luat drumul spre Haran.
A ajuns intr-un loc unde a ramas peste noapte, caci asfintise soarele. A luat o piatra de acolo, a pus-o capatai si s-a culcat in locul acela.
Si a visat o scara rezemata de pamant, al carui varf ajungea pana la cer. Ingerii lui Dumnezeu se suiau si se pogorau pe scara aceea.
Si Domnul statea deasupra ei, ( sau langa ei ) si zicea: “ Eu sunt Domnul Dumnezeul tatalui tau Avraam si Dumnezeul lui Isaac.” Pamantul pe care esti culcat, ti-l voi da tie si semintei tale.
Samanta ta va fi ca pulberea pamantului; te vei intinde la apus si la rasarit, la miaza- noapte si la miaza-zi; si toate familiile pamantului vor fi binecuvantate in tine si in samanta ta.
Iata Eu sunt cu tine; te voi pazi pretutindeni pe unde vei merge, si te voi aduce inapoi in tara aceasta; caci nu te voi parasi, pana nu voi indeplini ce-ti spun .”
Iacov s-a trezit din somn, si a zis: “ Cu adevarat Domnul este in locul acesta si eu n-am stiut.”
I-a fost frica si a zis: “ Cat de infricosat este locul acesta! Aici este casa lui Dumnezeu, aici este poarta cerurilor!”
Si Iacov s-a sculat dis de dimineata, a luat piatra pe care o pusese capatai,  a pus-o ca stalp de aducere aminta si a turnat untdelemn pe varful ei.
A dat locului acestuia numele Betel ( adica prin traducere “ Casa lui Dumnezeu” ) dar mai inainte cetatea se chema Luz.
Iacov a facut o juruinta si a zis: “ Daca va fi Dumnezeu cu mine si ma va pazi in timpul calatoriei pe care o fac, daca imi va da paine sa mananc  si haine sa ma imbrac
Si daca ma voi intoarce in pace in casa tatalui meu, atunci domnul va fi Dumnezeul meu.
Piatra aceasta, pe care am pus-o de stalp ca aducere aminte, va fi casa lui Dumnezeu si iti voi da a zecea parte din tot ce-mi vei da.”




Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu