ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

13 mai 2012


Iuda mijloceste pentru Beniamin


Atunci Iuda s-a apropiat de Iosif  si a zis: “ Te rog domnul meu, da voie robului tau sa spuna o vorba domnului meu si sa nu te manii pe robul tau!  Caci tu esti ca Faraon.
Domnul meu a intrebat pe robii sai, zicand: “ Mai traieste tatal vostru si mai aveti vreun frate?”
Noi am raspuns domnului meu: “ Avem un tata batran si un frate tanar, copil facut la batranetea lui; baiatul acesta avea un frate care a murit si care era de la aceiasi mama; el a ramas singur si tatal lui il iubeste.”
Tu ai spus robilor tai:” Aduceti-l  la mine ca sa-l vad cu ochii mei.”
Noi am raspuns domnului meu:” Baiatul nu-l poate parasi pe tatal sau; daca-l va parasi, tatal sau are sa moara.”
Tu ai spus robilor tai:” Daca  nu se va pogora si fratele vostru impreuna cu voi, sa nu-mi mai vedeti fata.”
Cand ne-am suit la tatal meu, robul tau, i-am spus cuvintele domnului meu.
Tatal nostru a zis: “ Duceti-va iarasi sa ne cumparati ceva merinde.”
Noi am raspuns: “ Nu putem sa ne ducem; doar daca fratele nostru cel tanar va fi cu noi, ne vom duce; caci nu vom putea vedea fata omului aceluia, decat daca fratele nostru cel tanar va fi cu noi.”
Robul tau, tatal nostru,  ne-a zis: “ Voi stiti ca nevasta-mea mi-a nascut doi fii.
Unul a iesit de la mine si cred ca a fost sfasiat negresit de fiare, caci nu l-am mai vazut pana astazi.
Daca imi mai luati si pe acesta si i se va intampla vreo nenorocire, cu durere imi veti pogora batranetile in locuinta mortilor.”
Acum, daca ma voi intoarce la robul tau, tatal meu, fara sa avem cu noi baiatul de sufletul caruia este de nedeslipit sufletul lui, el are sa moara, cand va vedea ca baiatul nu este; si robii tai vor pogora cu durere in locuinta mortilor, batranetile robului tau, tatal nostru.
Caci robul tau s-a pus chezasi pentru copil si a zis tatalui meu: “ Daca nu-l voi aduce inapoi la tine, vinovat sa fiu pentru totdeauna fata de tatal meu.”
Ingaduie dar te rog, robului tau sa ramana in locul baiatului ca rob al domnului meu; iar baiatul sa se suie inapoi cu fratii sai.
Cum ma voi putea sui eu la tatal meu, daca baiatul nu este cu mine?
Ah! Sa nu vad mahnirea tatalui meu!”


Iosif se face cunoscut fratilor sai




Iosif nu s-a mai putut stapani inaintea tuturor cel inconjurau. Si a strigat: “ Scoateti afara pe toata lumea.”  Si n-a mai ramas nimeni cu Iosif, cand s-a facut cunoscut fratilor sai.
A izbucnit in plans asa de tare ca l-au auzit Egiptenii si casa lui Faraon.
Iosif a zis fratilor sai:” Eu sunt Iosif! Mai traieste tatal meu? Dar fratii lui nu-i putea raspunde, asa de incremeniti ramasesera inaintea lui.
Iosif a zis fratilor sai: “ Apropiati-va de mine.” Si ei s-au apropiat. El a zis: “ Eu sunt fratele vostru Iosif, pe care l-ati vandut ca sa fie dus in Egipt.
Acum nu va intristati si nu fiti mahniti ca m-ati vandut ca sa fiu adus aici, caci ca sa va scap viata m-a trimis Dumnezeu inaintea voastra.
Iata sunt doi ani de cand bantuie foametea in tara;  si inca cinci ani, nu va fi nici aratura, nici seceris.
Dumnezeu m-a trimis inaintea voastra ca sa va ramana samanta vie in tara si ca sa va pastreze viata printr-o mare izbavire.
Asa ca nu voi m-ati trimis aici  ci Dumnezeu; El m-a facut ca un tata al lui Faraon, stapan peste toata casa lui si carmuitorul intregii tari a Egiptului.
Grabiti-va de va suiti la tatal meu si spuneti-i: “ Asa a vorbit fiul tau Iosif:  Dumnezeu m-a pus domn peste tot Egiptul; pogoarate la mine si nu zabovi!
Vei locui in tinutul Gosen si vei fi langa mine, tu, fiii tai si fiii fiilor tai, oile tale si boii tai si tot ce este al tau.
Acolo te voi  hrani, caci vor mai fi cinci ani de foamete; si astfel nu vei pieri tu, casa ta, si tot ce este al tau.
Voi vedeti cu ochii vostri si fratele meu Beniamin vede cu ochii lui ca eu insumi va vorbesc.
Istorisiti tatalui meu toata slava pe care o am in Egipt si tot ce ati vazut;  si aduceti aici cat mai curand pe tatal meu.”
El s-a aruncat pe gatul fratelui sau Beniamin si a plans; Si Beniamin a plans si el pe gatul lui.
A imbratisat deasemenea pe toti fratii lui, plangand. Dupa aceea, fratii lui au stat de vorba cu el.


Intoarcerea fiilor lui Iacov la tatal lor


S-a raspandit vestea in casa lui Faraon ca au venit fratii lui Iosif; lucrul acesta a placut lui Faraon si slujitorilor lui.
Faraon a zis lui Iosif: “ Spune fratilor tai: “ Iata ce sa faceti: “ Icarcati-va dobitoacele si plecati in tara Canaanului; luati pe tatal vostru si familiile voastre si veniti la mine. Eu va voi da ce este mai bun in tara Egiptului si veti manca grasimea tarii.
Ai porunca sa le spui: “ Asa sa faceti! Luati-va din tara Egiptului cara pentru pruncii vostri si pentru nevestele voastre; aduceti pe tatal vostru si veniti.
Sa nu va para rau de ceea ce veti lasa; caci tot ce este mai bun in tara Egiptului va fi pentru voi.”
Fiii lui Israel au facut asa. Iosif le-a dat cara, dupa porunca lui Faraon; le-a dat si merinde pentru drum
Le-a dat la toti haine de schimb iar lui Beniamin i-a dat trei sute de sicli de argint si cinci haine de schimb.
Tatalui sau i-a trimis zece magari incarcati cu ce era mai bun in Egipt si zece magarite incarcate cu grau, paine si merinde pentru ca sa aiba pe drum.
Apoi a dat drumul fratilor sai, care au plecat; si le-a zis: “ Sa nu va certati pe drum.”
Ei au iesit din Egipt si au intrat in tara Canaanului, la tatal lor Iacov.
Si i-au spus: “ Iosif tot mai traieste si el carmuieste toata tara Egiptului.”
Dar inima lui Iacov a ramas rece, pentru ca nu-i credea.
Cand i-au istorisit insa tot ce le spusese Iosif si a vazut carele pe care le trimisese Iosif ca sa-l duca, duhul tatalui lor, Iacov, s-a inviorat.
Si Israel a zis: “ Destul! Fiul meu Iosif tot mai traieste! Vreau sa ma duc sa-l vad inainte de moarte.”




Sa conchidem:

Dragostea deosebita pe care Iacov sau Israel, a aratat-o fata de Iosif;  Diavolul a trezit gelozie intre cei zece fratii ai lui mai ales cand  Dumnezeu a trimis mai multe vise care preziceau ridicarea lui fata de ei. Atunci fratii lui il vandura la Egipteni ca rob.
Diavolul l-a urmarit tot timpul pe Iosif ca sclav in tara lui Ham, fiind acuzat pe nedrept si aruncat in inchisoare.
Dar Iosif nu-si pierdu credinta in Dumnezeu ramanand integru in fata Lui.
Dumnezeu facu sa fie scos afara din inchisoare si pus sa explice visurile lui Faraon.
Prin puterea lui Dumnezeu, Iosif  a prezis cei sapte ani de belsug urmati de alti sapte de foamete ingrozitoare. Faraon numi pe Iosif ca un prim ministru pentru a lua masuri de ajutor.
De acum Egiptul era pregatit sa poata trece peste anii de foamete. Foametea atinse si alte tari, si cei zece frati ai lui venira  in Egipt sa cumpere alimente fara sa-l recunoasca datorita pozitiei inalte pe care o avea. Iosif  ii obliga sa-l aduca si pe fratele mai mic Beniamin, la cea de-a doua calatorie de a lor dupa bucate. Apoi Iosif se descoperi, imbratisandu-i si asigurandu-i ca nu le face niciun rau. Si ca Dumnezeu permisese lucrurile acestea pentru binele lor.
Apoi Iosif ii trimise indarat in Canaan pentru al aduce si pe tatal lor si toate familiile lor ca sa traiasca in tara pe timpul foametei, care mai ramasese.
Iosif s-a inteles cu Faraon ca sa locuiasca in tinutul Gosen…….

 




Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu