ADEVARUL PUR

Intr-o lume in care nimic nu pare sa aiba sens, triumfa doar un singur lucru...ADEVARUL

27 mai 2012


Sfarsitul lui Faraon se apropie


Israel a locuit in tara Egiptului, in tinutul Gosen. Ei s-au instarit, au crescut si s-au inmultit foarte mult.
Iacov a trait saptesprezece ani in tara Egiptului; si zilele anilor vietii lui Iacov au fost de o suta patruzeci si sapte ani.
Cand s-a apropiat Israel de clipa mortii, a chemat pe fiul sau Iosif si i-a zis: “ Daca am capatat trecere inaintea ta, pune rogu-te mana sub coasta mea si poarta-te cu bunatate si credinciosie fata de mine: sa nu ma ingropi in Egipt.
Ci cand ma voi culca langa parintii mei, sa ma scoti afara din Egipt si sa ma ingropi in mormantul lor.” Iosif a raspuns: “ Voi face dupa cuvantul tau”
Iacov a zis: “ Jura-mi” Si Iosif i-a jurat. Apoi Israel s-a plecat cu fata pe capataiul patului.

Iacov infiaza pe fiii lui Iosif

Dupa aceea au venit si au spus lui Iosif:” Tatal tau este bolnav.” Si Iosif a luat cu el pe cei doi fii ai sai, Manase si Efraim.
Au dat de stire lui Iacov si i-au spus: “ Iata ca fiul tau Iosif vine la tine.” Si Israel si-a adunat puterile si s-a asezat pe pat.
Iacov a zis lui Iosif: “ Dumnezeul Cel Atotputernic mi S-a aratat la Luz, in tara  Canaan si m-a binecuvantat.
El mi-a zis: “ Te voi face sa cresti, te voi inmulti si voi face din tine o ceata de popoare; voi da tara aceasta semintiei tale dupa tine, ca sa o stapaneasca pentru totdeauna.
Acum cei doi fii care ti s-au nascut in tara Egiptului, inainte de venirea mea la tine in Egipt, vor fi ai mei; Efraim si Manase vor fi ai mei ca si Ruben si Simeon.
Dar copiii care i-ai nascut dupa ei, vor fi ai tai; ei vor purta numele fratilor lor in partea lor de mostenire.
La intoarcerea mea din Pandan, Rahela a murit pe drum langa mine, in tara Canaan, la o departare bunicica de Efrata; si am ingropat-o acolo, pe drumul care duce la Efrata, sau Betleem.


Binecuvantarea celor doi fii ai lui Iosif


Israel s-a uitat la fiii lui Iosif si a zis; “ Cine sunt acestia?”
Iosif a raspuns tatalui sau: “ Sunt fiii mei pe care mi i-a dat Dumnezeu aici.”
Israel a zis:” Apropie-i te rog, de mine ca sa-i binecuvantez.
Ochii lui Israel erau ingreunati de batranete, asa ca nu mai putea sa vada.
Iosif i-a apropiat de el; si Israel i-a sarutat si i-a imbratisat.
Israel a zis lui Iosif: “ Nu credeam ca am sa-ti mai vad fata si iata ca Dumnezeu m-a facut sa-ti vad si samanta.”
Iosif i-a dat la o parte de langa genunchii tatalui sau si s-a aruncat cu fata la pamant inaintea lui.
Apoi Iosif i-a luat pe amandoi, pe Efraim cu mana dreapta, la stanga lui Israel si pe Manase cu mana stanga la dreapta lui Israel si i-a adus aproape de el.
Israel si-a intins mana dreapta si a pus-o pe capul lui Efraim care era cel main tanar, iar mana stanga a pus-o pe capul lui Manase. Inadins si-a incrucisat mainile astfel caci Manase era cel dintai nascut.
A binecuvantat pe Iosif si a zis : ” Dumnezeul inaintea caruia au umblat parintii mei, Avraam si Isaac, Dumnezeul care m-a calauzit de cand m-am nascut pana in ziua aceasta,                                                                          
Ingerul care m-a izbavit de orice rau, sa binecuvanteze pe copiii acestia! Ei sa poarte numele meu si numele parintilor mei, Avraam si Isaac, si se inmulteasca foarte mult in mijlocul tarii! Lui Iosif nu i-a venit bine cand a vazut ca tatal sau isi pune mana dreapta pe capul lui Efraim; de aceea a apucat mana tatalui sau ca s-o ia de pe capul lui Efraim si sa o indrepte pe al lui Manase.
Si Iosif a zis tatalui sau : “ Nu asa, tata, caci acela este cel intai nascut; pune-ti mana dreapta pe capul lui. “
Tatal sau nu a vrut ci a zis : “ Stiu, fiule, stiu; si el va ajunge un popor, si el va fi mare; dar fratele lui cel mai mic va fi mai mare decat el; si samanta lui va ajunge o ceata de neamuri.”
El i-a binecuvantat in ziua aceea si  a zis : “ Numele tau il vor intrebuinta israelitii cand vor binecuvanta, zicand : “ Dumnezeu sa Se poarte cu tine cum S-a  purtat cu Efraim si cu Manase!” si  a pus astfel pe Efraim inaintea lui Manase.
Israel a zis lui Iosif : “ Iata ca in curand am sa mor! Dar Dumnezeu va fi cu voi si va va aduce inapoi in tara parintilor vostrii.
Iti dau mai mult decat fratilor tai o parte pe care am luat-o din mana amoritilor cu sabia mea si cu arcul meu.”


Binecuvantarea data de Iacov  fiilor sai

Iacov a chemat pe fiii sai si a zis : “ Strangeti-va si va voi vesti ce vi se va intampla in vremurile care vor veni.”
“ Strangeti-va si ascultati fii ai lui Iacov!
Ascultati pe tatal vostru ,Israel!
Ruben, tu intaiul meu nascut,
Puterea mea si parga tariei mele,
Intaiul in vrednicie si intaiul in putere,
Navalnic ca apele, - tu nu vei mai avea intaietatea!
Caci te-ai suit in patul tatalui tau,
Mi-ai spurcat patul suindu-te in el.
Simeon si Levi sunt frati;
Sabiile lor sunt  niste unelte de silnicie.
Nu vreau sa intre sufletul meu la sfaturile lor,
Nu vreau sa se uneasca duhul meu cu adunarea lor!
Caci mania lor a ucis oameni,
Si in rautatea lor, au taiat vinele taurilor.
Blestemata sa fie mania lor, pentru ca fost prea turbata,
Si furia lor caci a fost prea salbatica!
Ii voi imparti in Iacov,
Si ii voi risipi in Israel.
Iudo, tu vei primi laudele fratilor tai;
Mana ta va apuca de ceafa pe vrajmasii tai.
Fiii tatalui tau se vor inchina pana la pamant inaintea ta.
Iuda este un pui de leu.
Tu te-ai intors de la macel fiule!
Iuda isi pleaca genunchii, se culca intocmai ca un leu,
Ca o leoaica: cine-l va scula?
Toiagul de domnie nu se va departa din Iuda,
Nici toiagul de carmuire dintre piciorele lui,
Pana va veni Silo,
Si de El vor asculta popoarele.
El isi leaga magarul de vita
Si de cel mai bun butuc de vita manzul magaritei lui;
Isi spala haina in vin si mantaua in sangele strugurilor.
Are ochii rosii de vin
Si dintii albi de lapte.
Zabulon va locui pe tarmul marilor
Langa limanul corabiilor
Si hotarul lui se va intinde inspre Sidon.
Isahar este un magar osos
Care se culca in grajduri.
Vede ca locul unde se odihneste este placut,
Si ca tinutul lui este maret;
Isi pleaca umarul sub povara,
Si se supune birului.
Dan va judeca pe poporul sau,
Ca una  din semintiile lui Israel.
Dan va fi un sarpe pe drum,
O naparca pe carare
Muscand calcaiele calului
Facand sa cada calaretul pe spate.
In ajutorul Tau nadajduiesc, Doamne!
Peste Gad vor da iurus cete inarmate
Dar si el va da iurus peste ele si le va urmari.
Aser da o hrana minunata
El va da bucate alese imparatilor.

Neftali este o cerboaica sloboda:
Rosteste cuvinte frumoase.
Iosif este vlastarul unui pom roditor
Vlastarul unui pom roditor sadit langa un izvor;
Ramurile lui se inalta  deasupra zidului
Arcasii l-au atatat au aruncat sageti
Si l-au urmarit cu ura lor.
Dar arcul lui a ramas tare
Si mainile lui au ramas tare,
Si mainile lui au fost intarite
De mainile Puternicului lui Iacov;
Si a ajuns astfel pastorul, stanca lui Israel.
Aceasta este lucrarea Dumnezeului tatalui tau, care te v-a ajuta;
Aceasta este lucrarea Celui Atotputernic, care te v-a binecuvanta
Cu binecuvantarile cerurilor de sus,
Cu binecuvantarile apelor de jos,
Cu binecuvantarile tatelor si ale pantecelui mamei.
Binecuvantarile tatalui tau,
Intrec binecuvantarile parintilor mei si se inalta
Pana in crestetul dealurilor vecinice:
Ele sa vina peste capul lui Iosif
Peste crestetul capului domnului fratilor sai!
Beniamin este un lup care sfasie
Dimineata mananca prada
Iar seara imparte prada rapita.”
Acestia sunt toti cei ce alcatuiesc cele douasprezece semintii ale lui Israel. Si acestea sunt lucrurile , pe care li le-a spus tatal lor cand i-a binecuvantat. I-a binecuvantat pe fiecare cu o binecuvantare deosebita.


Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu